Compania de video online la cerere cu abonament, Netflix, a anunțat că testează limitarea partajării parolelor către mai multe persoane. Cei care nu vizionează conținutul împreună cu abonatul ar trebui astfel să-și facă propriul cont, conform CNBC.
Câteva sute de utilizatori au primit deja un mesaj care-i anunță că, dacă nu locuiesc împreună cu proprietarul abonamentului, au nevoie de propriul cont pentru a putea urmări în continuare programele Netflix.
În prezent există două tipuri de abonamente: unul de bază, de 7,99 dolari pe lună, și unul „standard”, de 13,99 dolari, care le permite utilizatorilor să urmărească un program pe două dispozitive în acelaşi timp.
Conform unui studiu făcut de firma de cercetare Magid, aproape 33% dintre clienţii Netflix împart parola cu cel puţin altă persoană.
„Acest test este conceput pentru a se asigura că persoanele care utilizează conturi Netflix sunt autorizate să facă acest lucru”, a declarat Netflix într-un comunicat citat de CNBC.
De-a lungul timpului, Netflix nu a făcut prea multe pentru a opri partajarea parolelor, întrucât creșterea puternică a numărului de abonați și a prețului acțiunilor sale au compensat orice îngrijorare cu privire la pierderea veniturilor.
Netflix a anunțat la începutul acestui an că a depășit 200 de milioane de abonați la nivel mondial. O veste bună ce vine însă pe fondul unei competiții tot mai puternice, incluzând aici Disney+, HBO Max şi Amazon Prime Video, printre altele.
Disney+ a depăşit recent 100 de milioane de clienţi, prag atins la doar un an şi jumătate de la lansare. Prin comparaţie, Netflix a ajuns la un asemenea număr în al treilea trimestru din 2017, la zece ani după ce a creat platforma de streaming.
Netflix nu furnizează cifre de piață locală, cum ar fi numărul de abonați și veniturile obținute din România.
Conform unui studiu al European Audiovisual Observatory (EAO), bazat pe date furnizate de Ampere Analysis, Netflix deține prima poziție în România pe piața de profil, cu 40% din numărul de abonați în 2020. Următoarele poziții sunt ocupate de Voyo (Pro TV) – 38% și Amazon (PrimeVideo) – 21%, la un total național de 1,16 milioane de abonați.
În acestea condiții, valoarea încasărilor Netflix variază lunar în țara noastră între 4 și 5,5 milioane euro, în funcție de tipul de abonament luat în calcul la cele aproximativ o jumătate de milion de conturi active.